titulo de la web

CAP A ON ENS POT ENCAMINAR LA FORMACIÓ PERMANENT

PER A QUÈ ENS POT SERVIR LA FORMACIÓ PERMANENT

Que els ensenyaments que oferim puguin servir no solament per incrementar el nivell de coneixements, sinó també per a viure una miqueta més feliços, tant en l'àmbit personal com en la vida professional i social. Sebastià SERRANO

LA FORMACIÓ AL LLARG DE TOTA LA VIDA per Angela Miquel ( exsubdirectora de Formació d'Adults de la Generalitat de Catalunya )

  • La Formació permet a moltes persones trobar o retrobar de nou la seva via. O, fins i tot, canviar de via. La Formació ens ajuda a decidir cap a on volem anar.
  • La Formació és cultura i és llibertat; és autonomia personal, i en l'àmbit social és desenvolupament i és harmonia.
  • La seva missió fonamental és la de promoure el desenvolupament personal i els valors de la societat.
  • Es tracta de preparar-se per elaborar, al llarg de tota la vida, un saber en constant evolució, que ens ajudi a millorar la qualitat de la nostra vida, que ens ajudi a "ser" ( "d'aprendre a ser" ).

L'Educació Permanent ha de ser i ha de permetre:

. una construcció continuada de la persona
. del seu saber i de les seves aptituds
. de les seves facultats de discerniment i d'actuacó
. prendre consciència del seu entorn
. desenvolupar el propi rol social en el treball i en la societat

NOVES COMPETÈNCIES SOCIALS. LA RESPONSABILITAT DELS ACTORS-FORMADORS per Sebastià Serrano ( catedràtic de la UB )

  • Ens trobem a la "societat de la informació": una de les característiques del nostre temps és l'allau d'informació que rebem.
  • Aquesta informació ens arriba per molts mitjans; molt variats i cada vegada més sofisticats.
  • Aquesta gran quantitat d'informació que ens arriba ens fa viure en una situació de perplexitat i d'angoixa.
  • En la societat actual el "coneixement" està relacionat amb la "informació": el procés de coneixement està relacionat amb el processament de la informació (saber convertir les dades, la informació en "coneixement")
  • En el nostre món el "coneixement" és l'element central.
  • La forma d'accedir al coneixement, en els nostres dies, s'ha transformat completament.
  • La lectura ja no és l'única via d'accés a la cultura.
  • El que determina la capacitat de cada individu, la seva competència, és el conjunt d' "habilitats cognoscitives"de cada persona.
  • Des de la perspectiva del llenguatge i la comunicació la formació hauria d'anar encaminada a millorar les competències comunicatives (verbals i no verbals) de la població.

  • A través de la Formació , hem d'ensenyar a viure una mica més feliços: que els ensenyaments que oferim als alumnes puguin servir no solament per incrementar el seu nivell de coneixements, sinó també per a fer-los una miqueta més feliços, tant en l'àmbit personal com en la seva vida professional i social.

PER UNA SOCIETAT SENSE EXCLUSIONS per Joan Majó (exministre d'Indústria i Energia i Assessor de la Unió Europea)

Quins haurien de ser els eixos vertebradors, en la formació del S. XXI ?

A. En la nova societat de la "informació" i el "coneixement" hi ha el perill de que molta gent en quedi exclosa :

  • per falta d'accés físic a la informació.
  • per manca de competència laboral.
  • per incompetència, incapacitat de transformar la “informació” en "coneixement".

B. Mesures per evitar-ho:

  1. En les primeres etapes de la vida ha de predominar, sobretot, l'educació i formació.
  2. Cada vegada més aquesta formació ha d'estar menys relacionada amb les dades i més amb les actituds. Cada vegada és més important que es transmeti estils i actituds.
  3. És necessari que cada persona descobreixi en ella mateixa la necessitat de formació permanent.
  4. Cada persona ha d'anar descobrint que la formació ha de deixar de ser simplement un mitjà per treballar, per a promocionar-se laboral o socialment i s'ha de convertir en un mitjà per a "viure", gairebé com un estil de viure.

Extractes i adaptació a partir de: FÒRUM, Revista d'Informació i Investigació socials nº 6


Per a «construir» junts...
Són temps per a «construir» junts...
Tu també tens la teva tasca...
Les teves mans també són necessàries...

Si comparteixes els valors que aquí defenem...
Difon aquest lloc !!!
Contribuiràs a divulgar-los...
Para «construir» juntos...
Son tiempos para «construir» juntos...
Tú también tienes tu tarea...
Tus manos también son necesarias...

Si compartes los valores que aquí defendemos...
Difunde este sitio !!!
Contribuirás a divulgarlos...